Jul 2011

Jaha... så var julen över för den här gången!

Jag har ju inte bloggat på några dagar så det här inlägget blir för 5 dar eller nått...

Veckan började ju med att jag fyllde år. Dagarna efter det är ganska händelselösa. Den 23:e kom mina grannar och mamma och Leif hit på lite uppesittarkäk. Mtcket trevligt!

Julaftonsmorgon slutade mitt internet, tv och telefon att fungera! KUL! inte...
Ringde Telia men de kunde inget göra och sa att tyvärr måtse en tekniker komma ut och de jobbar inte på julen...  Kille sa att senast torsdag!!!  skulle det vara fixat! Kul att vara utan allt hela julhelgen!

Hur som helst så firades jul hos pappa precis som vanligt med en massa god mat! Lagom till Kalle Anka var det dax för en lite tupplur! Sov i en timma sen väckte Thina mig och sa att vi skulle dela ut paketen!

Jag fick allt på min önskelista!



När vi delat ut alla klapparna fikade vi på en massa goda kakor, ostkaka, kladdkaka och en massa annat gott.

Jag åkte sedan ner till mamma en sväng för att fira lite med henne också. Vi köpte inga paket till varandra i år. Leif var där så det blev att äta lite till...

Åkte nog hem runt 22 hugget tror jag. Dum som jag var släppte jag ut Lucifer, tänkte att han nog inte skulle vara ute så länge eftersom det var rätt kallt, men ack så fel jag hade. Var ute och ropade efter honom när jag hörde hjortarna klonka horn på kullen. Knackade på hos Maria och så gav vi oss ut med ficklampa för att kolla efter dom. En av dem kom ner och stannade bara 1,5 meter i från oss och bleg. Måste vara en från förra vintern som kom ihåg att vi är snälla. När jag kom in igen hade modemet bestämt sig för att funka lite igen. Telefonen var tillbaka lixom tvn... eller ja, nästan. kollade lite på den kanal som behagade komma fram tills Lucifer ville komma in. Somnade omgående kan jag säga!

Annandagen vaknade jag som vanligt för tidigt och kollade om modemet överlevt natten vilket det hade. Tvn funkade som den ska och alla kanaler fanns, intenetet var tillbaka så jag kunde spela lite spel och så.  Klockan 14 var det dax för lite julfirande hos Jocke med familj! Mera god mat och fika! 

När jag kom hem ville grannarna att jag skulle komma in till dem en stund så det gjorde jag. Fick en jättefin hjärtformad plåtburk   med hello kitty på fylld med godis!

Fikade lite till innan jag gick hem och slappade innan läggdax.


Vaknade tidigt i morse och vågade knappt titta ut eftersom det blåste så in i h''''e inatt. Men vad jag kan se ligger taket kvar och inga pannor har trillat ner. Gicke en promenad med Maria och bort vid hengränd står 5 hjortar och betar gräs.  En gubbe bakom os fortsatte att gå emot dem och självklart springer de mot vägen. Vi hejdade bilarna så att djuren kunde gå över vägen. De tog det lugnt och stannade till i backen vid grusplanen vid långbrott. Vi stog och kollade en stund innan vi fortsatte vår promenad.     
När jag kom hem åkte dammsugaren fram, nu är det rent och fint igen!

Lagade lite mat och åt och nu ska jag snart kolla på tv lite innan jag ska ta ett härligt skumbad!


Ha det bäst så ses vi snart igen!                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0